Handelsbetingelser

Puggi Danmark ( P.O.S. ApS )
CVR. nr. 35209735
Enebærvænget 1
5250 Odense SV

info@puggi.dk
Telefonnummer: +45 31 66 16 61

Betalingsbetingelser

Vi tilbyder køb via vores hjemmeside med de mest gængse danske betalingskort: Dankort, eDankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB samt American Express. Vi tager intet betalingsgebyr i forbindelse med transaktioner.

Vi tilbyder i samarbejde med Sparxpres at køber kan få finansieret sit køb hos os gennem et lån. Accept eller afslag på ansøgning om lån til finansiering er ene og alene et mellemværende mellem Sparxpres og ansøger. Puggi.dk kan ikke svare på spørgsmål omkring lånet, herunder eventuelle afslag eller tvister mellem låntager og långiver. Først når køber får sin ansøgning godkendt hos Sparxpres betragtes bestillingen hos Puggi.dk som foretaget. I øvrigt henvises til Sparxpres’ handels- og lånebetingelser.

Leveringsbetingelser

Vores Urban scooter og Puggi Board afsendes med fragtmand i hele Danmark, men er man bosat på en ikke-brofast ø er vi desværre nødsaget til at opkræve et ekstra gebyr for transporten. Du skal derfor tilkøbe dette produkt udover den almindelige fragtpris, hvis det er tilfældet for dig.

Ved synlig skade/mangler skal reklamation ske skriftligt, og senest dagen efter udlevering af Gods. Overholdes dette ikke, kan erstatningskrav ikke gøres gældende.

Såfremt du vælger at få leveret dit gods, uden du er til stede – sker dette for egen ansvar.

Vores reservedele fremsendes som udgangspunkt med DAO eller GLS til nærmeste pakkeshop, som puggi.dk vælger ud fra dine oplysninger.

Leveringstiden for varen er typisk inden for 30 hverdage efter afgivet bestilling. Er en vare i restordre oplyses køber inden for 24 timer, og kan frit annullere sin bestilling.

Bestemte varer kan have en længere leveringstid. I så fald vil det altid fremgå af webshoppen og hjemmesiden inden bestilling.

For at benytte en eventuel kampagnekode, eller for at åbne en rabat ved køb af vores produkter gennem tredjepart, skal du være opmærksom på særlige vilkår som for eksempel at rabatkoden skal benyttes inden for den pålydende tidsfrist.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare.

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til info@puggi.dk indeholdende ordrenummer, navn, adresse og telefonnummer. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Køber bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 750,00 DKK.

Varer undtaget fortrydelsesretten:

Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, som eksempelvis individuelle ønsker til dekoration.

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.

Bemærk; du kan ikke forvente at få fragt prisen returneret, da ydelsen er givet, når vi sætter din transport i gang.

Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til

P.O.S ApS.
Enebærvænget 1
5250 Odense SV

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse i åbningstiden og mod forudgående aftale.

Du skal i alle tilfælde vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret):

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.puggi.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd eller misvedligehold. Reklamationsretten gælder udelukkende ved produktionsfejl, og ikke almindelig slitage eller fejl ved daglig brug af produktet. Det er i den forbindelse købers ansvar at følge Puggi’s anvisninger om vedligehold af produktet.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger, dog max op til 500 kroner + moms. Vi er naturligvis behjælpelige med at anvise fragtfirma.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger? (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, telefonnummer, email-adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Puggi (P.O.S ApS) opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.puggi.dk eller pr. mail videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vi forbeholder os ret til at bruge din eventuelle anmeldelse eller omtale af os fra fx Facebook på vores egen hjemmeside.

Som registreret hos P.O.S ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Puggi.dk (P.O.S ApS) via e-mail (info@puggi.dk).

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice enten pr. mail eller telefon. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.